NAZIV: Šolsko novinarstvo (enoletni predmet)

UČITELJ: Petra Špiletič Latin

NAČIN IZVAJANJA: 35 ur na leto (v 9. r. 32 ur)

NAMENJEN JE: učencem 7., 8. in 9. razreda

PREDSTAVITEV:

Si radoveden? Rad raziskuješ? Te zanima delo novinarja? Bi rad na izviren način poročal o dogajanju na šoli ali bi se morda raje podal na teren in med ljudmi zbiral gradivo za ustvarjanje?

Te zanima kulturna dediščina domačega kraja (npr. navade mladih, slovo od OŠ, prazniki, uganke, šale, zgodbe, otroške igre, znane osebnosti, posebneži …)? Si si kdaj želel izvedeti, kakšen jezik sta v mladosti govorila tvoja babica in dedek? Morda rad fotografiraš? Ali pa obvladaš računalniško oblikovanje dokumentov in si že mojster v ustvarjanju zvočnih ali video posnetkov?

Če si se našel vsaj na enem od omenjenih področij, si lepo vabljen, da se nam pridružiš. Vsebine pri pouku bomo prilagajali tudi zanimanju in kompetencam prijavljenih učencev.

Šolsko novinarstvo je izbirni predmet, ki nadgrajuje predmet slovenščina. Poleg poglobitve in razširitve sposobnosti in znanj v okviru slovenščine ponuja možnosti raziskovalne dejavnosti na področju slovenskega jezikoslovja in stilistike ter slovstvene folkloristike in dialektologije.

CILJI PREDMETA:

  • spremljati aktualne dogodke na šoli, delo in uspehe učencev pri izvenšolskih dejavnostih ter o njih poročati ali se nanje odzivati;
  • spoznati in tvoriti (publicistične) besedilne vrste;
  • objavljati prispevke v šolskem časopisu oz. ustvariti svoj šolski časopis;
  • pripraviti oddaje za šolski radio;
  • (ob obisku časopisne/radijske/televizijske hiše) spoznati delo novinarja;
  • kritično presojati in vrednotiti izdelke medijev;
  • oblikovati si kritični odnos do medijev;
  • spoznati kulturno dediščino oz. slovstveno folkloro domačega kraja ter se usposabljati za njeno zbiranje, raziskovanje, oblikovanje in objavljanje;
  • spoznati različne zvrsti jezika, zlasti slovenska narečja in interesne govorice;
  • oblikovati pozitivni odnos do slovstvenega izročila in slovenskega jezika;
  • vključiti v pouk informacijsko-komunikacijsko tehnologijo in izboljšati poznavanje nekaterih računalniških programov oz. postopkov.

OBLIKE DELA: individualno, skupinsko in projektno delo

OCENJEVANJE: vsaj 3 ocene (ustno ocenjevanje, avtentične naloge ipd.)

Orodna vrstica za dostopnost