V svetu, kjer nas na vsakem koraku spremljajo konflikti in zgodbe o nasilju, postaja vse bolj pomembno, da kot družba začnemo aktivno spodbujati empatijo, medsebojno pomoč in nenasilno komunikacijo. Takrat ko to postanejo naše vrednote, bomo v odnose vstopali z razumevanjem in sprejemanjem, z drugimi bomo lažje sobivali, konflikte pa bomo reševali konstruktivno, brez prisotnosti nasilja.

Pomembno je, da v tem duhu vzgajamo otroke že od malih nog, tako znotraj družin kot tudi v šolskem okolju. Želimo, da začutijo, da so to temelji za varno in vključujočo družbo, kjer se vsi lahko razvijamo in rastemo. S tem namenom smo v letošnjem šolskem letu 7. in 8. oktobra za prav vse učence naše šole izvedli dan dejavnosti z naslovom Medsebojna podpora, pomoč in spoštovanje. Namen tega dneva je bil, da med učenci spodbudimo občutek empatije ter zavedanje, da je medsebojna pomoč gonilo družbe. Sporočiti smo jim želeli, da z dobrimi deli prav vsak lahko poveča količino sreče na svetu – zase in za vse, ki jim pomaga. Hkrati s tem tudi drugim omogočimo, da  začutijo občutek sreče in hvaležnosti in s tem povečamo verjetnost, da bodo dobroto tudi sami delil naprej. Tako lahko prav vsak od nas že z malimi dejanji in drobnimi prijaznostmi pripomore k temu, da bo svet lepši in prijaznejši.

O teh temah je z otroki govoril policist iz PP Kočevje, ki je poudaril pomen nenasilnega reševanja konfliktov ter učence opomnil na to, da je vsak posameznik odgovoren za svoja dejanja. Pomembno je, da drugemu ne povzročamo škode ter da v primeru, da opazimo nasilje, na to takoj opozorimo pristojno osebo. Obiskali so nas tudi učitelji in učenci iz OŠ Ljubo Šercer, ki so nam pokazali, kaj sploh pomeni to, da ima nekdo posebne potrebe, s kakšnimi težavami se soočajo njihovi varovanci, kakšne oblike pomoči potrebujejo in kaj vse počnejo v šoli. Njihov obisk se nas je globoko dotaknil – s seboj so namreč prinesli veliko topline in veselja ter nas naučili, da je mogoče razumeti, spoštovati in občudovati tudi tiste ljudi, ki so drugačni od nas – ne glede na to, da se sporazumevamo na različne načine, da se soočamo z različnimi izzivi in svet vidimo z drugih zornih kotov. Čas, ki smo ga preživeli skupaj, nam bo vsem ostal v lepem spominu.

Starejši učenci so bili deležni tudi usposabljanja o prepoznavi srčnega zastoja in izvajanju temeljnih postopkov oživljanja z uporabo defibrilatorja, ki ga je vodila ekipa SUC Kočevje. Reševalci so učencem povedali, da lahko s tem znanjem čisto vsak izmed njih pomaga rešiti življenje osebi, ki bi doživela srčni zastoj. Poudarili so, kako pomembno je, da smo pripravljeni ponuditi pomoč in kako velik vpliv imajo lahko naša dejanja v trenutkih, ko je potrebno reševati življenje.

Ostali del dneva pa so učenci preživeli s svojimi razredniki in sošolci. Skupaj so želeli v vsakem razredu ustvariti prijetno, varno in sprejemajoče okolje, znotraj katerega so prek različnih delavnic in debat spregovorili o empatiji, nenasilju, reševanju konfliktov, sreči in medsebojnem sodelovanju. Učenci so pri aktivnostih radi sodelovali, z učitelji so se še malo bolj povezali in po končanem dnevu dejavnosti so domov odšli polni novih vtisov ter z mislijo, da so medsebojna podpora, pomoč in spoštovanje vrednote, na katerih si želimo delati prav vsi – skupaj.

Hvala vsem sodelujočim za njihov čas in trud. Na vseh nas je, da s svojim zgledom in dejanji skušamo narediti ta svet malo boljši. Naj nas pri tem vodi misel, da vzornik nauči veliko več kot kritik.

Dostopnost