10. 10. obeležujemo dan duševnega zdravja, zato boste v tem tednu na naši spletni strani zasledili nekaj tehnik, ki vam lahko pomagajo, kadar doživljate različna neprijetna čustva.

Danes bomo spoznali tehniko Plamenčka.

Ta tehnika je posebej učinkovita takrat, kadar nas je strah, ko imamo tremo, doživljamo stres ali ko nas nekaj skrbi in težko umirimo svoje misli.

Kako deluje:

  1. Predstavljaj si, da je pred tabo prižgana svečka. Svečka je tako blizu tvojega obraza, da njen plamenček zaplapola vsakič, ko izdihneš ali vdihneš zrak.
  2. Globoko vdihni zrak, izdihni pa ga tako počasi, da se plamenček na svečki ne bi ugasnil.
  3. Izdih naj bo daljši kot je bil vdih. Pomagaš si lahko s štetjem: ko vdihuješ štej do 3, ko izdihuješ, štej do 4.
  4. Ali lahko izdih še podaljšaš? Poskusi! Pri vdihu štej do 4, pri izdihu pa do 5. Če ne uspe, spet zmanjšaj čas.
  5. Ponovi.

    Namig: svečko si lahko predstavljaš, lahko pa si jo tudi v resnici prižgeš in opazuješ njen plamen.

    Razlaga:

    Ko nas je strah in smo pod stresom, je naše dihanje hitro in plitko. Ko dihanje postane bolj počasno in umirjeno, telesu sporočamo, da smo na varnem, zato se tudi strah in trema počasi zmanjšujeta.

    Napisala: Zarja Golouh Kosten