Tehnike sproščanja: Varen kraj

Danes bomo spoznali tehniko Varen kraj.

Ta tehnika je posebej učinkovita takrat, kadar nas je strah, ko smo žalostni, negotovi, ko imamo polno glavo vsega in bi se radi umirili.

Kako deluje:

  1. Poišči miren prostor, kjer se lahko usedeš.
  2. Preberi spodnje besedilo. Poskušaj si čimbolj v živo predstavljati vse, o čemer boš bral/-a. Če ti bo bral kdo drug, lahko zraven zamižiš, da si boš še lažje predstavljal/-a dogajanje.
  3. Na varen kraj, ki si ga ustvariš v mislih, se lahko vrneš kadarkoli, ko potrebuješ trenutek zase.

Namig: varen kraj si lahko tudi narišeš ali ga fotografiraš (če je kraj resničen). Sliko lahko potem nosiš s seboj ali jo postaviš v na vidno mesto v prostor.

Besedilo:

»Predstavljaj si kraj, kjer se počutiš varno in prijetno. Lahko je izmišljen, lahko pa tudi takšen, kjer si že bil/a. Predstavljaj si, kako se počutiš na tem kraju. Ali si sam/a ali pa je morda s tabo kdo, ki ga imaš rad/a? Ali počneš kakšno dejavnost v kateri uživaš? Morda ležiš, sediš? Na tem kraju lahko počneš kar želiš. Uživaš lahko v miru in sproščenosti, lahko pa tudi čutiš zadovoljstvo, ker počneš nekaj, kar ti je všeč. Nihče nič ne zahteva od tebe. Lahko si vzameš čas, da si nabereš novo energijo. Veš, da lahko narediš karkoli se odločiš in, da si pri tem lahko uspešen/na. Razmišljaj kaj vse vidiš na tvojem prijetnem kraju. Katere stvari so okoli tebe? Katera živa bitja? Kakšne barve vidiš? Ali lahko potipaš tla pod tabo ali pa kakšen predmet v bližini? Kaj začutiš? Ali morda vonjaš kakšne prijetne vonjave? Te spominjajo na kakšen dogodek? Uživaj v vseh teh lepih občutkih in si vzemi dovolj časa, da se sprostiš, si nabereš energijo, se umiriš, povečaš svojo samozavest ali izboljšaš svoje razpoloženje. Na tvojem kraju lahko dobiš karkoli potrebuješ. Nanj se lahko v mislih vrneš vsakič, ko se počutiš slabo. Lahko se nekam usedeš, zapreš oči in si predstavljaš vse to, o čemer si razmišljal/a sedaj. Ko boš pripravljen/a, lahko počasi odpreš oči in se bolj motiviran/a in s pozitivnimi občutki lotiš drugih dejavnosti. Sedaj pa si najprej vzemi toliko časa, kot ga potrebuješ.« (Vzeto iz priročnika Učenje ali kako preživeti v šoli, avtorica: Zarja Golouh.)

Razlaga:

Ko smo doživljamo neprijetna čustva ali smo v stiski, se včasih zgodi, da nas čustva preplavijo in ne moremo nehati razmišljati o naših skrbeh. Ko razmišljaš o svojem varnem kraju, v misli prikličeš občutke ki so prijetni (predvsem občutek varnosti, miru, sproščenosti). To lahko služi kot odmor in počitek od vsakdanjih skrbi, ki omogoča, da si nabereš nekaj nove energije in umiriš svoja čustva in begajoče misli.

Napisala: Zarja Golouh Kosten